שיפור התנהגות
שיפור התנהגות
האם ילדך חושב לפני שהוא פועל או שהוא פועל באימפולסיביות וללא חשיבה הגיונית? האם הוא תמיד מאשים אחרים במה שקורה לו? האם הוא "נכנס לצרות" בתדירות גבוהה? ובכן, ניתן לומר שילד שאינו יודע לחשוב בהיגיון ולפרש מצבים בצורה נכונה, יקבל החלטות לא נכונות ולכן יפעל בצורה לא נכונה. כיצד תוכל להסביר לילד מהו היגיון או מהי חשיבה נכונה? כיצד תוכל ללמד ילד להבדיל בין טוב ורע, בין מזיק למועיל? את התשובות לשאלות אלו ורבות נוספות, תוכל לקבל בתכנית 'היגיון בחיים' של תבונה.
כנראה שהדבר החשוב ביותר בגידול ילדים הוא היכולת להביא את הילד למצב שבו הוא יהיה אחראי, או במילים אחרות, ילד שפועל מנקודת מבט של גורם. אתה לא תמצא בעיות של התנהגות אצל ילדים שפועלים מנקודת מבט כזאת. ילד או נער שהאחריות שלו נמוכה - עושה לפני שהוא חושב, ואחר כך מתחרט או מאשים אחרים. ילד או נער שחוש האחריות שלו גבוה יודע שהוא זה שגורם לדברים, הוא זה שאחראי על המידה שבה הוא מסתדר עם חבריו, עם המורים ועם הוריו. ניתן לומר גם שילד או נער בעל אחריות גבוהה, רואה את טובתם של כולם כאשר הוא מחליט על הדרך שבה הוא פועל. הוא אינו פועל רק לטובת עצמו אלא מתחשב בטובת כל הנוגעים בדבר. הוא מבין שיש עוד אנשים בחיים מלבד עצמו.
על מנת שילדך יבין את הנושא בצורה פשוטה וילמד איך להיות גורם על החיים, הוא צריך ללמוד מספר מושגים בסייסים ומספר מנגנונים שלפיהם החיים עובדים. הוא גם צריך להבין אותם בצורה כזאת שהם באמת יוטמעו בהוויה שלו ויבואו לידי ביטוי בחיים היום יום.
ילדך לא יהפוך להיות אחראי בגלל שאתה מבקש זאת או אולי בגלל שהוא מוענש, נהפוך הוא, הוא רק יעמוד עוד יותר על שלו. הדרך היחידה לגרום לילד - או לכל אדם לצורך הענין - לשפר את התנהגותו, היא לגרום לו לראות בעצמו מה הוא עושה שאינו בסדר. ילדך צריך להבין זאת על ידי כך שהוא יקבל נתונים חדשים שמעולם לא נתקל בהם לפני כן לגבי החיים עצמם, והבנות או מסקנות חדשות פנימיות שיהיו לו כתוצאה מאותם נתונים.
בתכנית היגיון בחיים ילדך יבין את הפירוש של מושגים או מילים שהוא שמע הרבה פעמים בחייו אך מעולם לא פורשו לו באמת. מילים כמו: אושר, הצלחה, מועיל, מזיק, טוב, רע, היגיון, אחריות ועוד מילים רבות אחרות.
ילדך ילמד על מנגנון שקיים בחיים שמסביר מה קורה אחרי שמישהו עושה משהו מזיק וכיצד הדבר פוגע בו בחזרה בסופו של דבר. הוא ילמד כיצד לתקן בצורה נכונה דברים שעשה אשר הזיקו לאחרים.
תכנית היגיון בחיים היא סוג של תהליך אישי שילדך יעבור, אשר יגרום לו להקלה גדולה בחייו ויהפוך אותו למאושר יותר ובטוח יותר בעצמו.
מה תלמידים משיגים מהקורס:
- תלמידים מתנהגים בילדותיות הופכים להיות בוגרים יותר
- תלמידים שתמיד רבים עם כולם או נכנסים לצרות - מפסיקים לריב או כמעט שאינם רבים יותר.
- תלמידים שהיו רבים עם האחים שלהם מחליטים פתאום להתנהג בכבוד לאחיהם ולהוריהם.
- תלמידים שלא אהבו לעזור להורים בבית מפסיקים להתנגד כאשר מבקשים מהם עזרה. הם גם עוזרים יותר מיוזמתם.
- תלמידים שהיו 'סוחבים' דברים מאחרים מפסיקים לעשות זאת.
אם ילדך מאשים אחרים במה שקורה לו, אם הוא תמיד מסתבך בצרות עם אחרים ואם הוא אינו מתחשב באחרים, אלא לוקח בחשבון רק את עצמו - ניתן לומר שהאחריות שלו אינה גבוהה.
הורים מספרים...
אפרת, אמא של אופק מספרת על תכנית היגיון ותקשורת
אחרי תכנית היגיון ותקשורת אופק כבר חצי שנה ללא ריטלין. אני רואה שינוי לטובה גם ביחס בבית וגם בבית הספר. אין התפרצויות יותר, הוא מקשיב, חברים שלא רצו לשחק איתו אומרים שאופק השתנה ובשבוע שעבר הוא קיבל הצטיינות בכיתה.
אני ממליצה לכולם, אפרת
רוצים לשמוע ממקור ראשון?
התקשרו אלי: 052-6044465