השגת משמעת
התכנית להשגת משמעת ושיתוף פעולה בכיתה
מורים רבים נאלצים להתמודד עם בעיות משמעת וחוסר שיתוף פעולה מצד תלמידים מסוימים בכיתה. לעיתים קרובות הזמן היקר והקצר של השיעור מתבזבז ברובו על טיפול בבעיות משמעת ולא מנוצל ללמידה.
מצב זה יכול להיות מתיש ומתסכל מאוד עבור כל מורה וגם עבור התלמידים.
התכנית של תבונה להשגת משמעת ושיתף פעולה בכיתה מספקת למורה את הכלים הדרושים לניהול הכיתה כך שהמורה ידע להקטין באופן משמעותי את בעיות המשמעת ובעיות ההתנהגות, וגם להתמודד איתן בקלות רבה יותר במידה והן מתרחשות.
תכנית זו מורכבת מ-2 שלבים:
חלק 1 - מיומנויות תקשורת
רמת התקשורת של המורה היא המפתח להצלחה בהשגת שיתוף פעולה ולניהול כיתה בצורה מוצלחת ורגועה. בחלק זה מתרגל כל מורה סדרה של תרגילים הנקראים 'תרגילי תקשורת'. תרגילים אלו מגבירים את יכולתו של המורה בתחומים האלה:
לעמוד בנוחות מול כמות גדולה של תלמידים בלי לחץ
לגרום לתלמידים בכיתה להיות קשובים ומרוכזים יותר
להיות סבלני ולא לצאת מהכלים בשום מקרה
לגרום לתלמידים לכבד אותך ולשתף פעולה
לגרום לתלמידים לא להתפרץ וליצור תרבות שיחה ודיון בכיתה
לטפל בבעיות התנהגות של הילדים בקלות רבה יותר
לגרום לתלמידים לשתף איתו פעולה
חלק 2 - מיומנויות תקשורת מתקדמות (שליטה)
יכולת השליטה של המורה בכיתה הינה חשובה היותר בהשגת שיתוף פעולה מתלמידו.
שליטה בבסיסה אינה דבר רע. בפועל, שליטה הינה הכוונה חיובית. הגדרתה המדויקת של שליטה הינה "היכולת והנכונות להתחיל, לעצור ולשנות מישהו או משהו".
בחלק זה לומד המורה מושגים חדשים בנושא של התכוונות ושליטה, ומתרגל סדרה של תרגילים ייחודיים הנקראים 'תרגילי שליטה'. תרגילים אלו מגבירים את יכולתו של המורה בתחומים האלה:
להיות מסוגל לתת הוראה ולגרום לכך שהיא אכן תבוצע
לגרום לתלמידים לשתף פעולה עם התכוונות בלבד
לטפל בהתנגדויות מצד תלמידים בצורה נכונה
לשמור על כיתה מכוונת מטרה ועם הרבה פחות הפרעות
להיות גורם על הכיתה ולא התוצאה שלה
המיומנויות מופיעות בחלק 1 ו-2, הן מיומנויות שאותם המורים לא רוכשים באף אחת מההכשרות הקונבנציונאליות שלהם, אבל הן מיומנויות כל כך בסיסיות וחשובות לכל מורה, שבלעדיהן הוא יתקשה מאוד בעבודתו.
רוצה להקנות למורים בבית הספר שלך את הכלים להשגת שיתוף פעולה ומשמעת בכיתה?
מלא את פרטיך בטופס מטה ויועץ של תבונה ייצור עמך קשר.
הורים מספרים...
אפרת, אמא של אופק מספרת על תכנית היגיון ותקשורת
אחרי תכנית היגיון ותקשורת אופק כבר חצי שנה ללא ריטלין. אני רואה שינוי לטובה גם ביחס בבית וגם בבית הספר. אין התפרצויות יותר, הוא מקשיב, חברים שלא רצו לשחק איתו אומרים שאופק השתנה ובשבוע שעבר הוא קיבל הצטיינות בכיתה.
אני ממליצה לכולם, אפרת
רוצים לשמוע ממקור ראשון?
התקשרו אלי: 052-6044465