מחנכים
מורים ומחנכים
מורים ומחנכים ניצבים כיום בפני קשיים רבים בניסיון לעשות את עבודתם נאמנה. קשיים אלה נובעים בעיקר ממחסור בידע וכלים נכונים בתחום ההוראה. מחסור זה מוביל אותם להשתמש בפתרונות ששמים בעיקר את הדגש על הלקויות של התלמידים שלהם, במקום למצוא את הידע וכלים החינוכיים האמיתיים שבעצם חסרים להם כדי להוביל את עצמם להצלחה אמיתית בתפקידם.
איזה ידע וכלים צריך מורה על מנת להצליח בתפקידו?
ובכן, ראשית עליו לדעת ללמד את תלמידיו כיצד ללמוד. כלומר, הוא חייב לדעת מהם שלושת מחסומי הלמידה ולאיזה תופעות מדויקות הם גורמים. אם הוא רק מלמד את התלמידים שלו "חומר" כדי שיוכלו לעבור מבחן, מבלי שלימד אותם אי פעם איך ללמוד, הוא ימצא את עצמו נתקל בקשיים רבים כמורה.
מעבר לכך, מורה צריך כלים של מיומנויות תקשורת שיאפשרו לו להיות מסוגל לעמוד בנוחות מול תלמיד אחד או כיתה שלמה, להיות ברור ומובן לתלמידיו, ולהיות מסוגל לשלוט בתגובות כגון כעס או עצבנות, שהרי הוא באופן קבוע מתוקף תפקידו משמש דוגמא לתלמידיו בכל דבר שהוא עושה.
בנוסף, למורה צריכים להיות מיומנויות שמאפשרות לו להשיג שיתוף פעולה בקלות מתלמידיו ומבלי שיצטרך להשתמש בשיטות אחרות שאינן בהכרח נכנסות תחת ההגדרה של חינוך, כגון שליחה לאבחונים או המלצה על תרופות שאמורות ל"הרגיע" את התלמיד.
לאיש חינוך אמיתי יהיה ידע בסיסי בכל הקשור לחינוך וגידול ילדים והוא יהיה סובלני ויציב. הוא ידע שרק הוא אחראי להביא את תלמידיו להצלחה ואם אינו מצליח לעשות זאת זה מפני שחסרים לו כלים וידע מדויקים בתחום ההוראה ולא מפני שלתלמידיו ישנה "לקות" או "הפרעה" כלשהי.
את כל המיומנויות שעיל ניתן להשיג במסגרת ההכשרה של תבונה לאנשי חינוך.
הורים מספרים...
אפרת, אמא של אופק מספרת על תכנית היגיון ותקשורת
אחרי תכנית היגיון ותקשורת אופק כבר חצי שנה ללא ריטלין. אני רואה שינוי לטובה גם ביחס בבית וגם בבית הספר. אין התפרצויות יותר, הוא מקשיב, חברים שלא רצו לשחק איתו אומרים שאופק השתנה ובשבוע שעבר הוא קיבל הצטיינות בכיתה.
אני ממליצה לכולם, אפרת
רוצים לשמוע ממקור ראשון?
התקשרו אלי: 052-6044465