טכנולוגיית הלמידה
מטרה אמיתית בלימודים
אם תלמיד לומד נושא מסוים והוא אינו מבין מהי המטרה שלשמה הוא לומד אותו, או כיצד הוא יכול להשתמש בו בחיים, סיכוייו להצלחה באותו הנושא יהיו קלושים ולא יהיה לו כל חשק ללמוד אותו. ילדים אינם אוהבים ללמוד בבית ספר כי יש להם מטרה לא נכונה: הם חושבים שהם לומדים כדי להצליח במבחן. שם מתחילה הטעות הבסיסית שלהם, ושם גם מתחילה ההידרדרות שלהם בלימודים.
החל מגיל צעיר, ילדים חושבים שהם לומדים כדי לעבור מבחן ולהוציא ציון טוב. למעשה, הצלחה במבחן אינה רכישת ידע. הצלחה במבחן אינה סיבה ללמוד. תלמיד אמור ללמוד כדי להשתמש במה שהוא לומד בחיים עצמם.
שאל את עצמך: האם היית רוצה להתחיל ללמוד נושא מסוים מתוך הידיעה שלעולם לא תשתמש בו בשום צורה? ותאר לעצמך שהיו אומרים לך שאתה חייב ללמוד אותו עכשיו 5 שנים ברציפות...איך היית מגיב? היית כנראה רוצה להרוג מישהו.
ובכן, כאשר ילד נכנס לבית הספר בכיתה א', הוא לא תמיד יודע מה הסיבה שהוא לומד את המקצועות השונים וכיצד הוא יכול להשתמש בהם בחיים. ברוב המקרים הוא לא יגלה זאת עד כיתה יב'. כלומר, הוא לומד במשך שנים רבות בבית הספר בעיקר כדי להוציא ציון טוב ולא כדי להשתמש בידע שהוא לומד בחיים. ברוב המקרים הוא גם ישכח את מה שלמד. מדוע? כי לא הייתה לו מטרה אמיתית בלמידה.
השיטה של תבונה עוזרת לתלמיד לגלות מדוע הוא לומד כל מקצוע וכיצד הוא יכול להשתמש בו בחיים. פעולה זאת עצמה מגבירה באופן משמעותי את התלהבותו של התלמיד מלימודיו.
הורים מספרים...
אפרת, אמא של אופק מספרת על תכנית היגיון ותקשורת
אחרי תכנית היגיון ותקשורת אופק כבר חצי שנה ללא ריטלין. אני רואה שינוי לטובה גם ביחס בבית וגם בבית הספר. אין התפרצויות יותר, הוא מקשיב, חברים שלא רצו לשחק איתו אומרים שאופק השתנה ובשבוע שעבר הוא קיבל הצטיינות בכיתה.
אני ממליצה לכולם, אפרת
רוצים לשמוע ממקור ראשון?
התקשרו אלי: 052-6044465